Nyitólap | Regisztráció | Belépés | RSSKedd, 2017-09-26, 06:28:43

Az órai interakció mérése

Categories
Belépés
Origo Hírek

Az órai interakció III. része

A második elemzési lehetőség az egyes sorok és az oszlopok adatainak az értelmezése: A második oszlopon végig haladva megállapíthatjuk, hogy mit követ a dicséret, a 11., 12., 13. sorok alapján megállapítható, hogy mennyire van tekintettel a tanár a tanulók kezdeményezéseire. Ha a 11., 12., 13. sorban az 1.-7. oszlop gyakori, akkor a tanár feltehetően tekintettel vannak a gyermekek megnyilvánulásaira. Ha ugyanezen sorokban a 8., 9., 10. oszlopok a gyakoriak, akkor figyelmen kívül hagyják a tanulók megnyilvánulásait. A 11., 12., 13. oszlopból azt tudhatjuk meg, hogy mi váltja ki a tanulók válaszait, kezdeményező megnyilatkozásait. Szinte minden egyes cella gyakorisága hasonló módon elemezhető, ezzel a technikával (1. táblázat).

A második oszlopon végig haladva megállapíthatjuk, hogy mit követ a dicséret, a 11., 12., 13. sorok alapján megállapítható, hogy mennyire van tekintettel a tanár a tanulók kezdeményezéseire. Ha a 11., 12., 13. sorban az 1.-7. oszlop gyakori, akkor a tanár feltehetően tekintettel vannak a gyermekek megnyilvánulásaira. Ha ugyanezen sorokban a 8., 9., 10. oszlopok a gyakoriak, akkor figyelmen kívül hagyják a tanulók megnyilvánulásait. A 11., 12., 13. oszlopból azt tudhatjuk meg, hogy mi váltja ki a tanulók válaszait, kezdeményező megnyilatkozásait. Szinte minden egyes cella gyakorisága hasonló módon elemezhető, ezzel a technikával.

 

2.3. Az interakció eredménye kiszámítása szoftver segítségével
 
Egy számítógépes programot készítettünk az interakció mérésére, amely széles körben, ingyenesen hozzáférhető az Interneten keresztül. A program a fehérgyarmati Deák Ferenc Gimnázium honlapján található meg, www.dfg.sulinet.huPedagógiai műhely rovatban. Készítői: Salagvárdi Gábor: Nyíregyházi Főiskola számítástechnika tanár szakos hallgató, illetve rendszergazda, és Kertész Károly. A szoftverrel olyan felhasználókat szeretnénk elérni, oktatáselméleti kutatóknak akik ennek a területnek a kutatásán, fejlesztésén dolgoznak. Az egyszerű, gyors és kényelmes, de pontos, használata révén számítunk a gyakorló pedagógus felhasználókra is. A szoftver használatához szükséges: Internet kapcsolat, Windows 98 vagy újabb környezet, Microsoft Excel a diagramm megjelenítéséhez.
Az adatrögzítés után az Interneten keresztül elindítja a programot. A megnyitáskor adja meg az adatrögzítési lapon rögzítésre került összes percet (ez lesz a mérés 100%-a), majd a kategória számokat, a megfelelő sorrendbe gépelje be. A mátrixtáblázatot, balról jobbra és fentről lefelé haladva kell adatokkal feltölteni. Az adatrögzítési lapon található oszlopokban a megfigyelő által megjelölt egy számot kell beírni a mátrix egy rublikájába. Jó tanács: a szám bevitele után, a tabulátorral lépteti tovább a kurzort, a következő rublikához. A szoftver úgy is értékelhető adatokat ad, ha több időegységet adtunk meg az első lépéskor, és ha adatbevitel után még maradt üres hely(ek) a mátrixban. A kiszámolt adatainkat érdemes a saját számítógépünkre menteni, a legegyszerűbben: CTRL + S billentyű kombinációval az egész lap adatait elmenteni, a további munkához. Ha egymás után több órai interakciót szeretnénk számoltatni, és az előző mátrix lapot mentettük, a baloldalon lévő menüből a „Felvitel/ számolás” hivatkozásra kattintva jutunk az első lépéshez.
 

Az interakciós folyamatot ábrázolhatjuk diagrammal is. Ennek az eléréséhez a következő lépéseket kell tennünk. A már elmentett interakciós mátrixot megnyitjuk és a sor vagy az oszlop összegeket kijelöljük, és CTRL + C billentyűvel másoljuk, megnyitjuk az Microsoft Excel táblázat kezelőt és a CTR + V billentyű kombinációval beillesztjük. A beillesztett sor kijelölt marad (inverz), így a diagramvarázslóra kattintva elkészül a diagram (1. diagram). 

<>

Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Neveléstudományi Intézet
  • INNOVATÍV TANÁROK KÖZÖSSÉGE
  • Magyar Pedagógia
  • SULIHÁLÓ
  • Köznevelés
  • Iskolakultúra
  • Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
  • Oktatási Hivatal
  • Sulinet Hírmagazin
  • Deák Ferenc Gimnázium
  • Móricz Zsigmond Szakképző Iskola és Kollégium
  • Közoktatás.lap.hu
  • Tanár.lap.hu
  • Kommunikáció.lap.hu
  • Webmestereknek
  • TOP 100

  • Szótár (DictZone)
    Naptár
    «  Szeptember 2017  »
    HKSzeCsPSzoV
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930

    Copyright MyCorp © 2017