|
Az interakció vizsgálata IIA második elemzési lehetőség az egyes sorok és az oszlopok adatainak az értelmezése. A mátrixba tömörített adatokból a kutatás szempontjából a fontos kategória elemeket egy összesítő táblázatban ábrázoltam. A 2. soron végig haladva megállapíthatjuk, hogy dicséret után pl.: 10 alkalommal tanári előadás, magyarázat. A 7. kategóriát 15 alakalommal tanári előadás, magyarázat, illetve 64 alkalommal tanulói beszéd következik.
Az összesített adatok alapján megfogalmazhatjuk, hogy a gondolkodtató kérdésekre adott tanulói válaszokat a tanár nagyobb számban elfogadja. A gimnázium egyik osztályában tapasztaltam, hogy 64 tanulói válaszra 33 dicséret válaszolt. A tanár a tanulói válaszokra alig épít, nem használja azokat fel. Bátorítás, motiválás nem alkalmazta a pedagógus (15. táblázat).
15. táblázat: Melyik kategóriát melyik kategória követi
Iskolatípus |
Kategóriák |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
11 |
Gimnázium
I. oszály |
2 |
|
5 |
5 |
2 |
7 |
10 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
15 |
64 |
11 |
33 |
2 |
26 |
|
9 |
4 |
|
Gimnázium
II. oszály |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
4 |
30 |
11 |
|
|
29 |
|
2 |
6 |
|
Szakiskola
I. osztály |
2 |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
7 |
|
|
|
|
|
17 |
25 |
11 |
2 |
|
12 |
|
3 |
11 |
|
Szakiskola
II. osztály |
2. |
|
|
|
|
|
2 |
|
7 |
|
|
|
|
|
12 |
19 |
11 |
1 |
|
19 |
|
4 |
5 |
|
|
Naptár |
---|
« Április 2024 » | H | K | Sze | Cs | P | Szo | V | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|