Nyitólap | Regisztráció | Belépés | RSSPéntek, 2024-04-19, 12:23:49

Az órai interakció mérése

Categories
Belépés
Origo Hírek

Az interakció vizsgálata II

A második elemzési lehetőség az egyes sorok és az oszlopok adatainak az értelmezése. A mátrixba tömörített adatokból a kutatás szempontjából a fontos kategória elemeket egy összesítő táblázatban ábrázoltam. A 2. soron végig haladva megállapíthatjuk, hogy dicséret után pl.: 10 alkalommal tanári előadás, magyarázat. A 7. kategóriát 15 alakalommal tanári előadás, magyarázat, illetve 64 alkalommal tanulói beszéd következik.

Az összesített adatok alapján megfogalmazhatjuk, hogy a gondolkodtató kérdésekre adott tanulói válaszokat a tanár nagyobb számban elfogadja. A gimnázium egyik osztályában tapasztaltam, hogy 64 tanulói válaszra 33 dicséret válaszolt. A tanár a tanulói válaszokra alig épít, nem használja azokat fel. Bátorítás, motiválás nem alkalmazta a pedagógus (15. táblázat).
          
   15. táblázat: Melyik kategóriát melyik kategória követi

Iskolatípus

Kategóriák

2

3

4

5

7

8

11

Gimnázium

I. oszály

2

 

5

5

2

7

10

6

7

 

 

 

 

 

15

64

11

33

2

26

 

9

4

 

Gimnázium

II. oszály

2

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

4

30

11

 

 

29

 

2

6

 

Szakiskola

 I. osztály

2

 

 

 

 

1

1

 

7

 

 

 

 

 

17

25

11

2

 

12

 

3

11

 

Szakiskola

II. osztály

2.

 

 

 

 

 

2

 

7

 

 

 

 

 

12

19

11

1

 

19

 

4

5

 

Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Neveléstudományi Intézet
  • INNOVATÍV TANÁROK KÖZÖSSÉGE
  • Magyar Pedagógia
  • SULIHÁLÓ
  • Köznevelés
  • Iskolakultúra
  • Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
  • Oktatási Hivatal
  • Sulinet Hírmagazin
  • Deák Ferenc Gimnázium
  • Móricz Zsigmond Szakképző Iskola és Kollégium
  • Közoktatás.lap.hu
  • Tanár.lap.hu
  • Kommunikáció.lap.hu
  • Webmestereknek
  • TOP 100

  • Szótár (DictZone)
    Naptár
    «  Április 2024  »
    HKSzeCsPSzoV
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930

    Copyright MyCorp © 2024