Az órai interakcióban rögzített kategóriarendszer elemeinek sor összegeinek az összehasonlítása felismerhetővé teszi a képzések és az egyes osztályok közötti különbségeket. A tanulók órán történő aktivizálása, bátorítás, motiválás, 0-1% között van. Még a gyakorló ismétlő órán is a tanári előadás, magyarázat, 23-39%-kal, a legtöbbször szerepel (16. táblázat).
16. táblázat: A kategóriarendszer sor összegei, %-ban
Iskolatípus |
Kategóriák |
Az órán elhangzott interakciók összesen |
Gimnázium I. oszály |
2 |
8% |
3 |
1% | |
4 |
6% | |
5 |
1% | |
7 |
19% | |
8 |
23% | |
11 |
16% | |
Gimnázium II. oszály |
2 |
0 |
3 |
0 | |
4 |
10% | |
5 |
0 | |
7 |
10% | |
8 |
37% | |
11 |
13% | |
Szakiskola I. osztály |
2 |
1% |
3 |
0 | |
4 |
7% | |
5 |
0 | |
7 |
12% | |
8 |
39% | |
11 |
7% | |
Szakiskola II. osztály |
2 |
3% |
3 |
0 | |
4 |
9% | |
5 |
1% | |
7 |
10% | |
8 |
37% | |
11 |
10% |